بر اساس تجزیه وتحلیل صورت گرفته بر روی وقایع و تصادفات پیش آمده در فرودگاههای کشور در طی سالین متوالی ،تصادفات حادث شده در رمپ فرودگاهها بخش قابل توجهی از سوانح را تشکیل داده و شرکتهای هواپیمایی سالانه بیش از 3 میلیارد دلار برای این مسئله هزینه نموده اند 20 تا 30 درصد کل تصادفات و سوانح هوایی را سوانح داخل رمپ فرودگاه تشکیل می دهند آمار مربوط به سال های 1987 تا 2003 بیانگر وقوع 18 حادثه و تصادف مرگبار و 149 واقعه منجر به مجروح و زخمی شدن مسافران است که در 55 مورد این جراحات جدی بوده است.مطالعه 880 فروند هواپیما که اعلام امرجنسی(حالت اضطراری) بدلیل نقص فنی در موتور و فرامین هواپیما نموده اند ( شامل 700 سانحه و تصادف در هواپیماهای مورد نظر ) حاکی است این نواقص سبب 161 سانحه و تصادف که بر اثر آن 6 فروند از هواپیماها از بین رفته  و 132 فروند هواپیما آسیب جدی دیده اند و 400 فروند نیز با وجود نقص فنی توانسته اند فرود موفقی داشته باشند هر چند نیاز به بازرسی و باز بینی دقیق داشته اند .شایع ترین نوع تصادفات داخل محوطه رمپ ، برخورد هواپیما به وسیله نقلیه زمینی است. 40 درصد سوانح داخل رمپ فرودگاه مربوط به برخورد وسیله نقلیه با هواپیما بوده است 15 درصد از این سوانح بر اثر اشتباه خدمه پرواز مانند عدم توجه به عملکرد مارشالر در هدایت هواپیما ، 15 درصد مربوط به نامناسب بودن شرایط رمپ مانند وجود یخ و برف و یا استفاده از تجهیزات نامناسب بوده است و مابقی مربوط به عملکرد نامناسب شرکتهای هواپیمایی در آماده سازی شرایط رمپ  و  درصدی نیز مربوط به برخورد دو هواپیما  و سرعت و حرارت زیاد و آسیب به تاسیسات و تجهیزات رمپ و ترمینالها می باشد.